Tays Keskussairaalalle pääsee kätevimmin ratikalla 1. Kaupin kampuksen bussi- ja ratikkapysäkille liikennöivät bussit 15, 16, 17, 18 ja 41. Linjoilla on vaihtoyhteydet ratikkaan.
Bussit 13, 14 ja 38 kiertävät sairaalan alueen Kuntokadun ja Arvo Ylpön kadun kautta. Linjoilla on pysäkki mm. potilashotellin kohdalla.
Kampuksen vierestä Teiskontietä liikennöivät bussit 6, 29, 42, 90 ja 95.
Tee matkahaku Tays Keskussairaalalle reittioppaassa ›
Aluekartta Tays Keskussairaalan nettisivuilla ›
Nella.fi on verkkokauppa, josta voi tilata matkakortin ja ostaa matkakortille lippuja. Palveluun luodaan käyttäjätili, johon voi lisätä vaikka koko perheen matkakortit.
Ostokset maksetaan verkkopankissa, maksukortilla tai mobiimaksulla (Paytrail-maksupalvelu).
Matkakortin saldotiedot päivittyvät Nellaan vuorokauden sisällä. Nellassa voit myös tilata saldomuistukset sähköpostiisi kaikista käyttäjätilillesi lisätyistä korteista.
Kaikki 65 vuotta täyttäneet matkustajat saavat alennuksen henkilökohtaisen matkakortin arvolla maksetusta kertalipusta päivittäin kello 9–14. Alennus on voimassa kaikilla vyöhykkeillä.
Tarkastajilla käytössään tarkastuslaite, jolla matkaliput luetaan. Tarkastuslaitteella tarkastaja näkee matkalippusi tiedot ja sen, oletko vahvistanut matkustusoikeuden juuri siinä kyseisessä ratikassa tai bussissa, jolla matkustat. Tarkastuslaitteella voidaan tarkastaa kaikki lipputyypit.
Matkustajan on varauduttava siihen, että lippu tai maksuväline on näytettävissä koko matkan ajan.
Matkakortin saldo näkyy lippulaitteessa, kun maksat matkaasi. Voit pyytää myös kuljettajalta saldotositteen. Tositteen saa myös kaikilta jälleenmyyjiltä.
Henkilökohtaisen matkakortin saldoa voi seurata lisäksi Nella.fi-verkkopalvelussa, jossa voit myös asettaa sähköpostimuistutuksen loppumassa olevista lipuista. Matkakortin saldotiedot päivittyvät Nellaan viiveellä.
Henkilökohtaisen matkakortin voi hankkia henkilö, jolla on suomalainen henkilötunnus. Matkakortille on tarjolla laajemmat palvelut, kuten nettilataus, sulkupalvelu ja kadonneen kortin korvaaminen.
Haltijakohtaisen kortin voi hankkia kuka tahansa, sillä asiakastietoja ei tallenneta. Kortille tallennetaan ainoastaan ikäryhmä.
Hintakatto tarkoittaa, että maksat enintään määritellyn hinnan kaikista tietyllä aikavälillä tekemistäsi lippuostoksista lähimaksulla. Hintakatto eli maksimihinta on määritelty erikseen 90 minuutille ja 24 tunnille.
Vuorottelussa kaksi samalla linjalla peräkkäin ajavaa bussia voi pysähtyä vuorotellen pysäkeillä, jos matkustajia ei ole poistumassa kyydistä. Edellä kulkeva bussi palvelee pysäkiltä kyytiin nousijat ja jälkimmäinen jatkaa matkaa suoraan seuraavalle pysäkille.
Tällaisessa tapauksessa yleensä toinen busseista on aikataulustaan myöhässä. Vuorottelun avulla on mahdollisuus kiriä aikataulua kiinni ja ehtiä seuraavalle lähdölle ajallaan.
Osta matkallesi kertalippu muulla maksutavalla.
Tarkista ostoksesi tiedot Nella-käyttäjätililtäsi. Ostitko lipun oikealle kortille? Nyssen palveluvirheestä (esimerkiksi laitteistovika) koituneesta ylimääräisestä maksusta voi hakea korvausta asiakaspalvelussa. Reklamaatiot käsitellään aina tapauksittain.
Matkustajaa ei kuljeteta maksutta ilman perusteltua syytä. Erityisesti lasten kohdalla kuljettajat ja lipputarkastajat huolehtivat, että lapsen matka jatkuu turvallisesti lippuongelmista huolimatta.
Unohtunutta käyttäjätunnusta ei voida palauttaa käyttöön turvallisuussyistä. Luo uusi käyttäjätunnus ja lisää matkakorttisi uudelleen palveluun. Unohtuneen salasanan voi palauttaa Unohtuiko salasana?- linkin avulla.