Nella.fi on verkkokauppa, josta voit ostaa matkakortin ja lippuja matkakortille. Luo Nellaan käyttäjätili, johon voit lisätä vaikka koko perheen matkakortit. Ostokset maksetaan verkkopankissa, maksukortilla tai mobiimaksulla (Paytrail -maksupalvelu).

Matkakortti postitetaan muutaman arkipäivän kuluessa. Huomio myös postin kuljetukseen kuluvan aika. Verkkokaupasta ostettu lippu on käytettävissäsi 2 tunnin kuluttua. Lippu latautuu matkakortille automaattisesti, kun käytät korttia millä tahansa lippulaitteella kahden viikon kuluessa. Jos latausaika on päättynyt, saat ostokset asiakaspalvelusta vielä kahden kuukauden ajan. Matkakortin saldotiedot päivittyvät Nellaan vuorokauden sisällä.

Lippulaitteet löytyvät

Nellassa voit

Siirry Nella.fi verkkopalveluun ›

Nellassa et voi

  • sulkea matkakorttia. Kortin poistaminen käyttäjätililtä ei sulje korttia. Ota yhteys asiakaskaspalveluun.
  • tilata korvaavaa matkakorttia kadonneen tai vioittuneen tilalle. Voit korvata matkakorttisi ja siirtää liput uuteen korttiin asiakaspalvelupisteessä.
  • muuttaa osoitetietojasi. Osoite haetaan sähköisesti väestötietorekisteristä. Muutos voidaan tehdä asiakaspalvelupisteessä, ota matkakortti mukaasi.
  • ostaa mobiililippuja. Lataa Nysse Mobiili -sovellus.

Lisätietoja asiakaspalvelusta ›

Käyttöohjeita

Luo Nella -käyttäjätili

Nella-tilin luomiseksi tarvitset käytössäsi olevan sähköpostiosoitteen. Tarkemmat ohjeet saat rekisteröityessäsi Nella.fi -verkkopalvelussa. Kun olet aktivoinut käyttäjätilisi sähköpostitse saamastasi linkistä, voit tilata tai lisätä tilillesi matkakortteja, ostaa niille lippuja ja seurata niiden lippusaldoja. Nellasta voi ostaa myös sähköisen lahjakortin, joka käy maksuvälineenä Nellassa tai Nyssen asiakaspalvelussa.

Lisää tiliisi matkakortteja

Hae oma matkakorttisi käyttäjätilille Nyssen asiakasrekisteristä vahvasti tunnistautumalla. Nellasta tilatut kortit näkyvät tililläsi automaattisesti. Näet kortista lippusaldon, lataushistorian sekä käyttöhistorian. Rekisteristä haetun kortin tunnistaa kultaisesta avaimesta matkakortin tiedoissa.

Muiden, esimerkiksi perheenjäsenen tai yritykselle rekisteröity matkakortti lisätään korttinumerolla. Numerolla lisätystä kortista näytetään vain lippusaldo. Kortit voi nimetä haluamallasi tavalla. Nimet näkyvät vain Nella-tililläsi, ne eivät tallennu asiakasrekisteriin.

Haltijakohtaisia matkakortteja ei voi lisätä Nella-tiliin eikä niitä voi tilata Nellasta. Haltijakohtaisen matkakortin voi ostaa vain palvelupisteeltä.

Suljettu tai korvattu matkakortti näkyy Nellassa harmaana.

Tilaa uusi matkakortti

Tilaa matkakortti painamalla +Osta tai lisää kortti -painiketta

  • Osta matkakortti itsellesi Tunnistaudu tarvittaessa Suomi.fi -palvelussa.
  • Osta matkakortti toisen henkilön puolesta Tilaa kortti huollettavalle lapsellesi tai muulle henkilölle Suomi.fi -valtuutuksella

Saat matkakortin postitse ilmoittamaasi osoitteeseen. Osoitteen tulee olla Suomessa ja tilaajalla on oltava jakelusopimus osoitteeseen postin kanssa. Tutustu ennen tilaamista Tampereen seudun joukkoliikenteen yleisiin matkustus- ja matkakorttiehtoihin.

Lipun ostaminen

  1. Valitse matkakortti jolle haluat ostaa lipun.
  2. Valitse lippu*
  3. Vie valitsemasi lippu ostoskoriin ja jatka ostoksia tai siirry maksamaan. 

    Kampanja- tai lahjakorttikoodit annetaan ostoskorissa. Suorita maksu loppuun, vaikka ostosten summaksi jäisi 0,00 €. Maksettua ostosta ei voi peruuttaa.

*Lippuvalikoima:

  • Lataa arvoa Valitse vyöhykkeet ja haluamasi summa: 10 - 120 €. Kortin saldo voi olla enintään 120 € (vanha saldo + ostos).
  • Lataa kautta Valitse kauden pituus ja vyöhykkeet.
  • Siirry etuuslippuihin Etuusliput ovat henkilökohtaisen alennuksen sisältäviä lippuja, kuten työsuhdelippu tai koululippu. Nella ohjaa sinut Suomi.fi tunnistuspalveluun (alle 18-vuotiaat tunnistetaan lippuun oikeutetun henkilötunnuksella). Palattuasi voit valita tarjolla olevan etuuslipun.

Lipun aktivointi matkakortille

Ostosten tiedot siirtyvät lippulaitteille 2 tunnin kuluessa maksamisesta. Lippu kannattaa siis ostaa ajoissa, vähintään 2 tuntia ennen matkustusta.

Lippu latautuu matkakortille automaattisesti matkan tai palvelun maksun yhteydessä. Pidä kortti laitteella ja odota, kunnes laite ilmoittaa onnistuneesta maksusta. Tapahtumista ei tulostu kuittia.

Ostokset pysyvät lippulaitteilla vähintään 2 viikon ajan. Jos latausaika on päättynyt, saat ostokset asiakaspalvelusta vielä 2 kuukauden ajan.

Arvolippu latautuu kortille myös Tampereen liikuntapalveluiden uimahalleissa ja kuntosaleilla sekä Nokian ja Ylöjärven uimahalleissa sisäänpääsyportilla. Kausilippuja ei voi ladata liikuntapalveluiden laitteilla.

Kampanjakoodit ja lahjakortit

Kampanjakoodia tai lahjakorttia voi käyttää ostosten maksamiseen. Voit tarvittaessa maksaa osan loppusummasta toisella maksutavalla.

  1. Syötä koodi sille varattuun kenttään ostoskorissa.
  2. Suorita maksu loppuun, vaikka loppusummaksi jäisi 0,00 €.

Nellan muut toiminnot

Valikko: Matkakortit

Valitse matkakortti, jonka tietoja haluat tarkastella. Näet matkakortin käyttöhistorian ja lataustiedot, jos kortti on lisätty asiakasrekisteristä. Korttinumerolla lisätystä matkakortista ei näytetä näitä tietoja.

Valikko: Käyttäjätiedot

Käyttäjätiedot Voit vaihtaa Nella-käyttäjätilisi sähköpostiosoitteen ja salasanan.

Asiakasrekisteri Näet asiakasrekisteriin tallennetut henkilötietosi (voi edellyttää tunnistautumista). Osoitetiedot saadaan suoraan väestötietojärjestelmästä, joten ne voi muuttaa vain asioimalla matkakortin kanssa asiakaspalvelussa. Sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron voi vaihtaa ja ne tallentuvat myös asiakasrekisteriin.

Ostokset Voit tarkastella verkko-ostoksiasi viimeisten 12 kuukauden ajalta ja tulostaa niistä kuitin.

Valikko: Muistutukset

Voit asettaa automaattisia sähköpostimuistutuksia matkakorttien lippusaldoista. Muistutus lähetetään käyttäjätiliisi tallennettuun sähköpostiin. Voit valita ajankohdan, jolloin haluat muistutuksen:

  • kausilipun jäljellä olevat päivät
  • arvolipun saldo

Muistutuksia ei lähetetä, jos matkakortilla on aktivointia tai käyttöä odottava lippu.

Lukkiutuneen tilin avaaminen

Nellan käyttäjätili voi mennä lukkoon, jos annat salasanasi väärin liian monta kertaa. Lukkiutuneen tilin saa auki

  • uusimalla salasanan tai
  • odottamalla 24 tuntia, jonka jälkeen voit käyttää vanhaa salasanaa.

Jos et saa tiliäsi auki näillä keinoilla, aloita alusta ja luo uusi käyttäjätili. Rekisteröitymiseen voi käyttää samaa sähköpostiosoitetta kuin aikaisemminkin, mutta käyttäjätunnus on vaihdettava. Lukkiutunut tili poistuu järjestelmästä automaattisesti, jos sitä ei avata vuoden kuluessa.

Lisätietoa

Nyssen asiakaspalvelu