Nyssen lippu- ja maksujärjestelmässä virheellisiä veloituksia tiistaina 23.4. klo 8.50–11.40

keskiviikkona 24. huhtikuu 2024 klo 15.59

Uutista päivitetty 30.4.2024: lisätty ohjeet veloitusten tarkastamiseen ja hyvitysten hakemiseen. 

Nyssen lippu- ja maksujärjestelmän vikatilanteen vuoksi matkakortin arvolipulla maksaneilta tai kausilipun ostaneilta on veloitettu virheellisesti 1.5.2024 hinnaston mukaisesti. Virhe koskee osaa tiistaina 23.4.2024 kello 8.50–11.40 tehtyjä ostoksia. Muina aikoina veloitukset ovat menneet oikein.

Virhe koskee yhteensä noin 1 200 kausilipun ostoa tai arvolipun leimausta. Liikaveloitusten summa vaihtelee 5 sentistä 2 euroon. Liikaveloitusten yhteissumma kaikkiaan on noin 135 euroa.

Tehtyjen veloitusten tarkastaminen

Helpoiten tarkastat tehdyt veloitukset Nella.fi-verkkopalvelussa. Huomaa, että virheellisiä veloituksia on tapahtunut vain osalle asiakkaista ja ainoastaan tiistaina 23.4.2024 kello 8.50–11.40.

  • Arvolippujen osalta voit tarkastella yksittäisiä matkoja kohdasta Matkakortti > Käyttö. Tehtyjä matkoja voit tarkastella ainoastaan oman matkakorttisi osalta. Jos et näe käyttöhistoriaa, tunnistaudu vahvasti kohdassa Osta tai lisää kortti > Matkakortin lisääminen asiakasrekisteristä > Tunnistaudu vahvasti.
  • Kausilippujen osalta voit tarkastella ostoja kohdasta Käyttäjätiedot > Ostokset.

Opiskelijan kausilippujen veloitukset näet Nysse Mobiili -sovelluksesta kohdasta ”Ostohistoria ja kuitit”.

Hyvitysten hakeminen

Virheellisistä veloituksista voi hakea hyvitystä Nyssen asiakaspalvelusta.

Ole yhteydessä asiakaspalveluun henkilökohtaisesti sähköpostilla, puhelimitse tai käymällä paikan päällä. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi.

Virheelliset veloitukset hyvitetään ensisijaisesti palauttamalla ylimääräinen veloitus matkakortille tai eLahjakoodilla.

Asiakaspalvelun yhteystiedot ›