Yleisimmät ongelmat ja ratkaisut
Olemme koonneet alle kaupunkipyörien käytön yleisimpiä ongelmia sekä ratkaisut niihin. Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi tai ongelma ei ratkea sivulla olevien ohjeiden avulla, otathan yhteyttä kaupunkipyörien asiakaspalveluun.
Ongelmat ja ratkaisut
Ongelma kaupunkipyörän käyttöönotossa
- Tarkista, että Bluetooth ja sijaintitieto ovat päällä.
- Odota rauhassa, että lukko aukeaa. Lukon aukeamisessa kestää tyypillisesti n. 10–20 sekuntia.
- Tarkista, ettei lukitussalpa ole kiinni pyörän pinnoissa.
- Jos QR-koodin lukeminen ei onnistu, voit avata haluamasi pyörän asemalistauksen kautta. Klikkaa asemakuvaketta ja valitse ”Tutustu ajoneuvoihin”. Valitse listalta haluamasi pyörä, tunnistat sen pyörän rungossa olevan numerosarjan avulla.
- Varmista, että sinulla on uusin versio sovelluksesta ja päivitä se tarvittaessa.
- Tarvittaessa vaihda pyörää.
- Ole tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluun.
Ongelma kaupunkipyörän palautuksessa
- Tarkista, että Bluetooth ja sijaintitieto ovat päällä.
- Varmista, että olet kaupunkipyöräasemalla. Ajantasainen tieto käytössä olevista asemista löytyy sovelluksesta ja Nyssen reittioppaasta
- Varmista, että sijainti on päivittynyt myös sovelluksen kartalla. Tarvittaessa paina painiketta, joka päivittää sijainnin.
- Mikäli et saa matkaa päättymään, lukitse pyörä normaalisti. Ole yhteydessä asiakaspalveluun ja kerro tilanteesta.
Kaupunkipyörän lukko ei aukea tauon jälkeen
- Tarkista, että Bluetooth ja sijaintitieto ovat päällä.
- Odota rauhassa, että lukko aukeaa. Lukon aukeamisessa kestää tyypillisesti n. 10–20 sekuntia.
- Tarkista, ettei lukitussalpa ole kiinni pyörän pinnoissa.
- Mikäli lukko ei aukea, jätä pyörä lukittuna sopivaan paikkaan niin, että se ei haittaa muiden liikkumista. Ole yhteydessä asiakaspalveluun ja kerro tilanteesta.
Kaupunkipyörien asiakaspalvelu
Asiakaspalveluun voi olla yhteydessä puhelimitse 010 309 4232 tai vikailmoituslomakkeella sovelluksen kautta. Asiakaspalvelu käsittelee vikailmoituslomakkeen kautta tulleet yhteydenotot mahdollisimman pian, yleensä jo seuraavana työpäivänä. Kerro ilmoituksessa pyörän numero ja tarkka sijainti.